Cercetătorii investigează efectele fibrelor dietetice la șoareci

Cercetătorii investigează efectele fibrelor dietetice la șoareci

Oamenii aleg alimentele pe care le consumă în funcție de aspect, miros și gust. Dar microbii din intestine folosesc un sistem de clasificare diferit - unul care se bazează pe componentele moleculare care alcătuiesc diferite fibre.
Într-un studiu publicat în revista Cell, oamenii de știință au descoperit componente particulare ale fibrelor dietetice care încurajează creșterea și acțiunea metabolică a microbilor benefici în intestinul șoarecilor.

Cercetătorii au început testarea pe 34 de produse din fibre și au folosit șoareci crescuți în condiții sterile și, apoi, colonizați cu microbi intestinali umani. Animalele au fost hrănite cu o dietă bogată în grăsimi, cu conținut scăzut de fibre. Scopul a fost identificarea fibrelor care pot stimula activitatea speciilor bacteriene care degradează fibrele și ajută la promovarea expresiei enzimelor metabolice benefice din microbiom.

Cercetătorii au fost capabili să identifice surse particulare de fibre și componentele lor moleculare bioactive. De asemenea, ei s-au concentrat pe Bacteroizi, deoarece membrii acestui grup de specii bacteriene conțin gene responsabile de metabolizarea fibrelor alimentare, care nu sunt prezente în genomul uman.

Pentru a doua fază a studiului, anchetatorii au dorit să stabilească modul în care diferiți membri ai comunității microbiene interacționează între ei după consumul de fibre.

„Am fost încântați să vedem cum acești„ biosenzori ar putea fi folosiți pentru a evalua procesarea componentelor fibrelor particulare de anumite specii bacteriene”, a declarat Michael L. Patnode, autorul studiului.

Cercetarea își propune să dezvolte modalități de identificare a compușilor care promovează sănătatea comunității microbiene intestinale. Scopul este de a descoperi sursele de fibre dietetice durabile și accesibile care pot fi încorporate în produse alimentare mult mai nutritive.

Data actualizare: 09-10-2019 | creare: 09-10-2019 | Vizite: 77