Care sunt tehnicile si metodele sa inving sau sa ameliorez TOC-ul meu suparator?

26-01-2016
AlenTao
Nu este medic/terapeut
AlenTao
Buna ziua.
Vreau sa stiu si eu care sunt principalele modalitati, tehnici, metode pentru a vindeca sau ameliora tulburarea obsesiv compulsiva(OCD)?
Ce principii trebuie sa aplic?
Care sunt cele mai importante tehnici de a face fata gandurilor acelea eronate din tulburarea obsesiv compulsiva?Stiu ca gandurile acelea sunt false dar imi provoaca mare anxietate si imi vin des...Vreau sa stiu si eu niste metode de a lupta cu tulburarea asta, TOC-ul sau OCD..
Ajutati-ma va rog findca nu dispun de bani de psiholog..:(


NU dispun de bani pentru psihoterapie momentan, sunt elev si traim doar dintr-un singur salariu destul de mic.
Va rog frumos, pentru un psiholog sau psihoterapeut, sa ma ajutati macar cu cele mai importante tehnici si metode pentru vindecarea si inlaturarea TOC-ului sau macar ca pentru ameliorarea, rezistenta in fata aceste tulburari care ma mananca pe interior, in suflet.:(
Ce principii si tehnici trebuie sa aplic obligatoriu impotriva TOC-ului, sa nu mai ma simt rau?


Mentionez ca fac deja tratament psihiatric si nu prea ma ajuta la nimic, adica foarte putin, 45% sa zicem..
5 comentarii
1
29-02-2016, ora 11:49
Psiholog Valentina Dragomir
Psihologie, Bucuresti
Psiholog Valentina Dragomir
Bună AlenTao,

Tulburarea Obsesiv Compulsivă este o tulburare anxioasă pentru care tratamentul (în mod ideal) ar consta în medicaţie şi psihoterapie. Medicaţia singură nu vindecă TOC, ci te ajută să revii la un nivel la care poţi lucra eficient în psihoterapie.

Pentru că resursele financiare sunt o problemă, aşa cum ne-ai spus, îţi recomand să mergi la medicul de familie sau la medicul psihiatru care ţi-a prescris medicamentele şi să ceri trimitere la psiholog. Am un coleg psiholog clinician pe care ţi-l pot recomanda, dacă eşti din Bucureşti, dar nu ştiu dacă aceste şedinţe sunt decontate total de CASMB. Te poţi interesa.