Reducere doza Cipralex - in vederea incetarii tratamentului

16-01-2018
MCL
Nu este medic/terapeut
MCL
Buna seara,

Iau Cipralex 10mg (o pastila seara) de 1 an. De 6 luni ma simt mult mai bine. Nu mai am insomnii asa de des ca inainte, am mai multa pofta de viata, nu ma mai simt trist. Am reusit sa iubesc din nou, sunt la inceput de drum cu o persoana minunata pe care nu vreau sa o pierd. Cipralexul mi-a afectat destul de mult libidoul. Nu mai am chef de sex la fel ca inainte de cipralex, cand nu rezistam 3 zile fara o "eliberare" intr-un fel sau altul. Acum duc fara probleme si 2-3 saptamani fara sa am vreo pofta sexuala. Sa nu mai zic ca ma chinui ceva pana pot sa obtin un orgasm.Am avut o seara romantica, in care a trebuit sa mimez orgasmul, ca sa nu o fac sa se simta ca este vina ei (Cipralex+durex=moartea pasiunii). Imi este teama sa ii spun ca iau antidpresive, pentru ca nu vreau sa o pierd.

Medicul la care merg de obicei, pentru tratament, nu este in tara. Revine abia din februarie - sfarsitul lunii. Mai am oricum o cutie jumate de cipralex, si reteta o iau oricum de la asistenta Doamnei Doctor. Deci, daca este nevoie sa mai iau cipralex, nu este problema de reteta,

Care ar fi schema optima de reducere a cipralexului? Este ok reducerea la 5mg timp de 2 saptamani, apoi 2.5 grame alte 2 saptamani (adica jumatate de pastila odata la 2 zile sau un sfert de pastila pe zi)?

Mentionez ca pe langa cipralex mai iau si omega 3 + Liv 52 + tribulus terestris (stimulare testosteron) si fac sport 3-4 zile pe saptamana (sala).
7 comentarii
1
16-01-2018, ora 07:15
clara_p
Nu este medic/terapeut
clara_p
Numai medicul tau iti poate spune cand a venit momentul sa reduci Cipralexul. Daca reduci si nu te simti bine trebuie sa revii la doza initiala. Nu crezi ca e cam devreme pentru reductie din moment ce te simti bine cu el?
0
16-01-2018, ora 07:36
MCL
Nu este medic/terapeut
MCL
Ma simt bine de aproximativ 6 luni. Il iau de 1 an. Cred ca e timpul sa il intrerup.
0
16-01-2018, ora 08:29
Psiholog Niculina Ciuperca
Psihologie, București
Psiholog Niculina Ciuperca
Bună dimineața!
Poți reduce doza numai la indicația medicului. Nu fă greșeala să reduci singur pentru că îți poți face mai mult rău decât bine. Ar fi păcat ca din momentul în care îți e bine să faci din nou o recădere.
Factorul de așteptare e foarte important și dacă ții cont de el lucrurile se vor normaliza în favoarea ta.
0
16-01-2018, ora 09:00
MCL
Nu este medic/terapeut
MCL
Ar trebui sa mai specific si faptul ca, acum vreo 7 ani am avut o depresie majora, si dupa aproape 1 an jumate de cipralex mi-am revenit la acel moment. Din pacate sunt mai sensibil, si ma afecteaza orice cacat. De aceea, acum 1 an si ceva, cand am avut un episod in care am simtit ca usor alunec iar in depresie(insa acum nu a fost nici pe departe la fel de grav ca acum 7 ani.) am stabilit cu medicul, ca ar fi mai bine sa reiau cipralex, mai mult preventiv, ca sa nu ajung iar in acel punct.

Din pacate nu mai reusesc sa-mi aduc aminte care a fost atunci schema de intrerupere.
0
16-01-2018, ora 10:49
Psiholog Racheleanu Mioara
Psihologie, Galati
Psiholog Racheleanu Mioara
Cred ca v-ar fi utila si o interventie psihoterapeutica pentru a consolida tratamentul medicamentos si a preveni recaderea in depresie.
0
16-01-2018, ora 12:01
Psiholog Niculina Ciuperca
Psihologie, București
Psiholog Niculina Ciuperca
Bună ziua!
Tocmai pentru faptul că susții că ești mai sensibil și te afectează orice, te-ar ajuta o evaluare psihologică la un psiholog clinician cu experiență urmată de psihoterapie.
De obicei când apare o discrepanță între ceea ce-ți dorești și ceea ce ți se oferă poți fi afectat datorită unor scheme cognitive disfuncționale, care din start te fac să ai nevoi mai mari. Odată depistate acestea, poți lucra pe schimbare de gândire și percepție, astfel încât să vezi situațiile întâlnite într-un mod care să nu te mai afecteze.
Poți merge la un psiholog până vine medicul, ca să te ajute să vezi lucrurile altfel.
De modul cum gândești și verbalizezi îți determini funcționarea. Tot repetându-ți că medicamentul îți afectează libidoul se poate să-ți induci și singur această stare.
1
16-01-2018, ora 13:56
MCL
Nu este medic/terapeut
MCL
Multumesc pentru raspunsuri.
Adaugă un comentariu / răspuns

15-04-2016, ora 10:25
Publicitate ROmedic
Administrator forum
Psihologi, psihiatri, psihoterapeuti
Recomanda un Psihoterapeut sau cauta unul!
La-Psiholog.ro este un proiect ROmedic care va prezinta peste 2500 de terapeuti din Romania. Avantajul acestui site este ca pune mare pret pe recomandarile pacientilor. Gasiti prezentari detaliate ale serviciilor psihologice, cititi recomandari, va puteti programa online. In plus, exista o sectiune cu o multime de articole interesante si teste psihologice.
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Auto-medicația cu medicamente psihotrope - efectele negative ale consumului necontrolat
  •  
     
     
    Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
    Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.