Interacțiunea dintre mitocondriile din țesutul adipos și microbiota intestinală poate juca un rol crucial în patogeneza obezității

Obezitatea constituie o problemă majoră de sănătate publică în întreaga lume, cu o prevalență în creștere continuă. În ultimii ani, cercetătorii și medicii au încercat să determine cauzele genetice fundamentale ale acestei afecțiuni, în încercarea de a găsi noi modalități de prevenire și tratament.
Un studiu recent publicat în revista Frontiers in Endocrinology se concentrează pe interacțiunea dintre mitocondriile din țesutul adipos alb (AT) și microbiota intestinală în patogeneza obezității și a comorbidităților asociate acesteia.

Țesutul adipos alb este un tip de țesut care are rolul de a stoca energie sub formă de grăsimi, o funcție esențială pentru organismul uman. O dereglare a funcției AT poate duce la dezvoltarea obezității și a altor afecțiuni cardiometabolice. Studiul actual a descoperit că mitocondriile din AT joacă un rol cheie în această dereglare și că interacțiunea dintre acestea și microbiota intestinală poate fi un factor important în dezvoltarea obezității.

Studiul a descoperit că microbiota intestinală poate influența mitocondriile din AT prin intermediul substanțelor metabolice produse de bacteriile intestinale. Aceste substanțe metabolice, numite metaboliti microbieni, pot influența funcția mitocondrială și, în consecință, pot modula funcția AT.

Înțelegerea pe deplin a interacțiunii dintre mitocondriile din țesutul adipos și microbiota intestinală poate duce la dezvoltarea de noi strategii de prevenire și tratament al obezității și a afecțiunilor cardio-metabolice asociate.

foto: AlphaTauri3DGraphics/Shutterstock.com