Microbii non-bacterieni din intestinele umane influențează metabolismul alimentelor procesate

Studiile asupra microbiomului din intestinul uman au neglijat în mare măsură microbii non-bacterieni: viruși, protiști, arhee și ciuperci, fiind adesea axate exclusiv pe bacterii. Noi cercetări, efectuate pe șoareci, indică un rol semnificativ pentru ciuperci (comunitățile de mucegaiuri și drojdii cunoscute sub numele de micobiom) în intestin.
Cercetătorii de la Universitatea Alabama din Birmingham au analizat ciupercile din jejun, partea centrală a intestinului subțire, locul celei mai diverse populații fungice din intestinul șoarecelui. Ei au descoperit că expunerea la o dietă procesată, care este reprezentativă pentru o dietă tipică occidentală bogată în carbohidrați purificați, a dus la diferențe persistente în comunitățile fungice care s-au asociat semnificativ cu depunerea diferențiată a masei corporale la șoarecii masculi, în comparație cu șoarecii hrăniți cu o dietă standardizată.

„Am arătat că micobiomul intestinal al șoarecilor sănătoși a fost modelat de mediu, inclusiv de dietă și că s-a corelat semnificativ cu rezultatele metabolice”, a declarat autorul corespondent al studiului, Kent Willis, profesor asistent la Universitatea Alabama din Birmingham. Cercetătorii au descoperit că depunerea grăsimilor în ficat, adaptarea transcripțională a țesuturilor metabolice active și nivelurile serice ale biomarkerilor metabolici au fost toate corelate cu modificări ale diversității și compoziției fungice a comunității. Variațiile ciupercilor din două genuri (Thermomyces și Saccharomyces) au fost cele mai puternic asociate cu tulburări metabolice și creșterea în greutate.

Rezultatele evidențiază importanța potențială a micobiomului intestinal în sănătate și are implicații pentru studiile metabolice umane și experimentale. Rezultatele susțin un rol pentru micobiomul intestinal în adaptarea metabolică a gazdei și au implicații importante în ceea ce privește proiectarea studiilor asupra microbiomilor și reproductibilitatea studiilor experimentale ale metabolismului gazdei.

Data actualizare: 10-03-2021 | creare: 10-03-2021 | Vizite: 494