Modul în care sportul crește sănătatea mentală și recomandările actuale

©

Autor:

Modul în care sportul crește sănătatea mentală și recomandările actuale
Cu toate că sportul poate să aducă beneficii pe termen lung în performanțele cognitive la toate grupele de vârstă, efectele diferă atât între femei și bărbați, cât și între diversele tipuri de sport.
Pe baza unei analize a studiilor anterioare, cercetătorii de la Universitatea Basel și Universitatea Tsukuba din Japonia vin acum cu câteva recomandări, pe care le-au publicat recent în revista Nature Human Behaviour.

În total, au fost analizate 80 studii individuale iar rezultatele arată că exercițiile de anduranță, de forță sau o combinație între cele două par să îmbunătățească capacitățile cognitive. Totuși, sporturile competitive și de coordonare, care presupun mișcări complexe și interacțiunea dintre jucători sunt mult mai eficiente. De asemenea, un nivel mai mare de activitate nu determină neapărat un nivel la fel de mare de eficiență în ceea ce privește capacitățile cognitive.

Performanțele noastre cognitive se schimbă de-a lungul vieții, la fel ca și condiția fizică. În timpul vieții trecem prin două faze: faza de dezvoltare cognitivă (în copilărie) și faza de degradare cognitivă (la vârsta bătrâneții), iar în ambele momente deținem un potențial important de a ne dezvolta capacitățile cognitive. Totuși, cercetătorii nu au putut să arate până acum cum variază eficiența diferitelor tipuri de sport în funcție de vârstă.

Mai mult, activitățile sportive nu trebuie să fie foarte diferite pentru a îmbunătăți performanțele cognitive, între vârsta școlară și până la vârstă bătrâneții. Prin urmare, una din recomandări ar fi aducerea împreună a unor grupe de vârstă diferite pentru a practica sport. Acest lucru deja se întâmplă în unele locuri unde există programe de exerciții comune, pentru nepoți și bunici.

Se cunoaște deja că aceeași cantitate de sport are efecte diferite asupra bărbaților și a femeilor, din punct de vedere al sănătății fizice. Acum, cercetătorii au descoperit că la bărbați sportul aduce mai multe beneficii din punct de vedere mental, față de femei.

Diferențele între cele două sexe se observă la nivelul intensității mișcărilor, dar nu la nivelul tipului de sport. Astfel, o activitate fizică intensă pare să fie eficientă în mod particular pentru băieți și bărbați, iar acest lucru combinat cu o creștere treptată a intensității, duce la o îmbunătățire mai semnificativă a performanțelor cognitive pe perioade mai lungi de timp.

La polul opus, dacă intensitatea este crescută prea rapid, efectele pozitive asupra fetelor și femeilor dispar. Rezultatele studiului arată că, pentru creșterea sănătății cognitive, sexul feminin ar trebui să aleagă activități sportive de intensitate scăzută sau joasă.

sursa: Science Daily

Data actualizare: 27-04-2020 | creare: 27-04-2020 | Vizite: 209
Bibliografie
How exercise supports your mental fitness: Current recommendations: https://www.sciencedaily.com/releases/2020/04/200416135913.htm
©

Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!

Alte articole din aceeași secțiune:

Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Câte calorii consumi când mergi vs când alergi?
  • Precizia gadget-urilor sportive diferă în funcție de locul în care sunt plasate
  • O oră de exerciții fizice pe săptămână poate preveni depresia
  • Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
    Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.
      intră pe forum
     
     
     
    Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
    Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.