Postul intermitent 16/8 - mănâncă doar între ora 12 și ora 20 (concluziile ultimelor studii)

©

Autor:

Postul intermitent 16/8 - mănâncă doar între ora 12 și ora 20 (concluziile ultimelor studii)

Postul intermitent a devenit o modalitate populară de pierdere în greutate și de a te simți mai sănătos. Una dintre tipurile de post intermitent, metodata 16/8 se bazează pe un aport alimentar de opt ore, urmat de o perioadă de restricție alimentară de 16 ore.

Majoritatea oamenilor aleg să sară peste micul dejun și să consume prima masă a zilei la amiază.

Postul 16: 8 este bun pentru pierderea în greutate?

Un studiu la care au participat 23 de adulți obezi care și-au restricționat consumul la 8 ore pe zi, timp de 12 săptămâni, a arătat că aceștia au consumat cu 350 de calorii mai puțin pe zi, comparativ cu grupul de control. De asemenea, au reușit să scadă în greutate și să reducă tensiunea arterială sistolică. (1)

Cu toate acestea, tot mai multe dovezi științifice demonstrează că o strategie mai bună este optimizarea calității nutriționale a produselor pe care le consumi (legume, fructe, proteine slabe, cereale integrale și grăsimi sănătoase), comparativ cu postul sau numărarea caloriilor. (2)

Unele studii au descoperit că nu există nicio diferență între persoanele care practică regulat postul intermitent și cele care pur și simplu reduc consumul de calorii în general. (3) Rezultatele arată că nu este atât de importantă metoda dietetică, ci contează cât de dedicat ești planului de pierdere în greutate și perioada de timp pe care decizi să îl urmezi.

Cât de benefic este postul 16/8?

Forme de post intermitent, cum ar fi dieta 16/8, se bazează pe conceptul că postul reduce stresul oxidativ asupra organismului, ceea ce poate reduce inflamația și riscul de boli cronice.

Reducerea aportului alimentar la opt ore în fiecare zi permite metabolismul să funcționeze mai bine. De asemenea, este probabil ca postul să poată induce o stare de cetoză, ceea ce înseamnă că corpul tău începe să ardă grăsime în loc de carbohidrați. După ce corpul tău consumă din glicemie și glicogene (zaharurile pe care le arzi pentru energie), se îndreaptă către următoarea sursă de combustibil disponibilă: grăsimea.

Această ardere a grăsimilor și schimbările metabolice cresc șansele de a pierde în greutate. Desigur, timpul necesar pentru a intra în cetoză variază în funcție de individ. De obicei, durează între 12 și 32 de ore de post.

Dezavantaje

Pe de altă parte, postul, pentru o perioadă lungă de timp, înseamnă că trebuie să renunți la cele trei mese complete, însoțite de gustări, din fiecare zi. Fie că sari peste micul dejun sau peste cină, lipsa unei mese are ca rezultat întotdeauna reducerea cantității adecvate de nutrienți. Și din moment ce dieta 16/8 îți oferă posibilitatea de a consuma orice aliment, ai putea fi tentat să compensezi perioada de restricție alimentară doar cu alimente grase, procesate. Studiile arată că majoritatea oamenilor nu sunt capabili să susțină acest plan de dietă pentru foarte mult timp și de multe ori ajung să consume mai multe alimente nesănătoase, cauzând creșterea în greutate. (4)

Alte dezavantaje ale postului 16:8 includ o calitatea prostă a somnului, pierderea de masă musculară (deoarece nu poți satisface necesarul de proteine), mâncatul dezordonată, stare de slăbiciune, greață și oboseală.

Este postul 16/8 mai bun decât alte tipuri de post intermitent?

Totul depinde de tine. Cercetătorii suspectează că dieta 16/8 nu este la fel de eficientă pentru pierderea în greutate, ca alte forme de post, cum ar fi postul în zile alternative. (5) Pe de altă parte, studiile sugerează că postul în zile alternative nu produce rezultate mai bune de pierdere în greutate în comparație cu restricțiile zilnice de calorii.

Metoda 5/2 îți permite să mănânci în mod normal cinci zile pe săptămână și să reduci caloriile la doar 500 până la 600 pentru celelalte două zile. Avantajul acestei diete față de dieta 16/8 este că poți mânca normal în orice zile, în funcție de programul tău. Cu toate acestea, cercetările arată că dieta 5/2 nu este mai eficientă decât restricția continuă de calorii. (6)

Așadar, depinde de tine să găsești metoda care funcționează cel mai bine pentru tine și pe care o poți urma pentru mult timp, fără să faci excese alimentare.


Data actualizare: 23-09-2019 | creare: 23-09-2019 | Vizite: 110
Bibliografie
1. Effects of 8-hour time restricted feeding on body weight and metabolic disease risk factors in obese adults: A pilot study. Url: https://content.iospress.com/articles/nutrition-and-healthy-aging/nha170036
2. Low-fat vs low-carb? Major study concludes: it doesn’t matter for weight loss. Url: https://examine.com/nutrition/low-fat-vs-low-carb-for-weight-loss/
3. Intermittent fasting: No advantage over conventional weight loss diets. Url: https://www.sciencedaily.com/releases/2018/11/181126115842.htm
4. Preventing Obesity and Eating Disorders in Adolescents. Url: https://pediatrics.aappublications.org/content/pediatrics/138/3/e20161649.full.pdf
5. Effect of Alternate-Day Fasting on Weight Loss, Weight Maintenance, and Cardioprotection Among Metabolically Healthy Obese Adults. Url: https://jamanetwork.com/journals/jamainternalmedicine/fullarticle/2623528
6. Effects of intermittent and continuous calorie restriction on body weight and metabolism over 50 wk: a randomized controlled trial. Url: https://academic.oup.com/ajcn/article-abstract/108/5/933/5201451?redirectedFrom=fulltext
©

Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!

Alte articole din aceeași secțiune:

Din Biblioteca medicală vă mai recomandăm:
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Cum te poate ajuta dieta 16:8 să pierzi în greutate?
  • Postul intermitent nu este mai eficient decât dietele obișnuite
  • Postul intermitent și o dietă hipocalorică pot fi soluția perfectă
  • Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
    Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.
      intră pe forum
     
     
     
    Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
    Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.