Situații stresante frecvente și cum să le faci față mai ușor

Autor:

Situații stresante frecvente și cum să le faci față mai ușor

Stresul, în viața de zi cu zi, este o situație cu care oamenii se confruntă atunci când se simt suprasolicitați sau când simt că se află în pericol, fie că acesta este real sau imaginat.

Răspunsul la stres este modul în care organismul te protejează. Când funcționează în mod corespunzător, te ajută să rămâi concentrat, energic și atent. Dar, după un anumit punct, stresul nu mai este de ajutor și începe să cauzeze daune majore pentru sănătate, dispoziție, productivitate, relații și calitatea vieții.

Cauze ale stresului

Situațiile care provoacă stres sunt cunoscute sub numele de factori de stres. De obicei, credem că factorii de stres sunt negativi, cum ar fi un program de muncă extenuant. Cu toate acestea, orice situație solicitantă poate fi considerată stresantă, înclusiv evenimente pozitive din viața ta, cum ar fi căsătoria, cumpărarea unei case, înscrierea la facultate sau o promovare la locul de muncă. (1)

Situații stresante frecvente

Pierderea locului de muncă

Pierderea locului de muncă poate provoca panică. Această respingere semnificativă poate duce la depresie, deci este important să conștientizezi pierderea și să te detașezi de această situație. Cel mai bun mod, în acest sens este găsirea altui mod în care poți face bani.

Potrivit unui studiu publicat în Journal of Vocational Behaviour, cu cât rămâi șomer pentru mai mult timp, cu atât te vei simți mai nefericit. Cel mai frecvent vei experimenta stări precum negarea, furia, negocierea, depresia și acceptarea. (2)

Poți lua în considerare schimbările de carieră. De asemenea, nu trebuie să îți fie teamă să accepți un loc de muncă plătit mai puțin până când îl vei găsi pe cel pe care îl dorești.

Mutatul

Mutatul este haotic și o cauză majoră pentru stres. Indiferent dacă ai pierdut casa sau dacă te muți pentru a fi mai aproape de locul de muncă, tranferul dintr-un loc într-altul aduce provocări majore. Faptul că te afli într-o casă sau un oraș nou poate fi copleșitor.

Dacă te deranjează, mutatul într-un oraș nou, experții sugerează să faci o listă cu toate lucrurile interesante de făcut în acel oraș.

Decesul unui membru de familie apropiat

Nu este nimic mai rău decât să-i pierzi pe cei iubiți. Aceasta este o experiență devastatoare din punct de vedere emoțional. Nu-ți suprima niciodată sentimentele. Trebuie să înveți să-ți exprimi emoțiile în mod corespunzător. Evitarea sentimentelor poate prelungi procesul de recuperare. Este normal să simți furie și nedreptate sau chiar să pui la îndoială semnificația vieții.


Aceste lucruri sunt normale. Mental Health America sugerează să nu judeci modul în care te simți. Mai degrabă, ar trebui să te înconjori cu oameni care se află în aceeași situație sau care au trecut prin aceeași situație. (3) Găsește pe cineva cu care să poți vorbi deschis și sincer. Mai presus de toate, găsește activități cu care să-ți ocupi timpul.

Discuții dificile

Confruntarea nu este niciodată distractivă sau ușoară. Dar amintește-ți că onestitatea este întotdeauna cea mai bună opțiune. Atunci când trebuie să porți acele discuții dificile pe care le-ai tot evitat, dr. Ryan Howes de la Psychology Today, sugerează să rămâi la subiect și să fundamentezi argumentele tale cu dovezi. (4)

Lucrurile ar putea fi dezordonate pentru un timp, dar atunci când scapi de lucrurile care te deranjau de mult timp te vei simți mai bine, decât dacă le lași să-ți afecteze sănătatea.

Victima unei infracțiuni

Dacă ești victima unei infracțiuni poți suferi, atât traume fizice, cât și psihice. S-ar putea să ai tăieturi, vânătăi sau fracturi, dar durerea reală este emoțională.

Victimele unui act de violență ar trebui să se alăture unui grup de sprijin și să încerce să-și refacă rutina cât mai repede posibil. Dacă recunoști semne de tulburări psihice după incident, obține ajutor profesional.

Divorț

Divorțul este o sursă de probleme emoționale diverse și de lungă durată. Acesta implică o schimbare în relația personală, în plan social și cu efecte în plan profesional.

Pentru a depăși această perioadă, găsește prieteni care sunt într-o situație asemănătoare. Grupele de sprijin sunt o variantă și este recomandat să încerci să cunoști alte persoane. Nu te izola și nu permite ca sentimentele de suferință să te copleșească. Forțează-te să ieși din casă și să continui să mergi la întâlniri.

Nașterea unui copil

Nu este nimic mai frumos decât un copil. Nașterea unui copil este un eveniment fericit. Cu toate acestea, este unul dintre motivele care creează stres.

Pentru a evita stresul, specialiștii recomandă să te odihnești în același timp în care copilul doarme și cere ajutor atunci când te simți copleșită. Grupurile de suport online te pot ajuta cu sfaturi și trucuri pentru a face față stresului cauzat de nou-născut. De asemenea, poți angaja o persoană care să te ajute câteva zile pe săptămână.

Probleme financiare

Încearcă să obții un loc de muncă cu jumătate de normă sau, chiar să vinzi câteva lucruri pe eBay sau pe alte site-uri de vânzare online.

În cazul în care casa ta urmează să fie vândută fiindcă nu ți-ai plătit creditele la bancă la timp, există numeroase programe acolo care pot ajuta. Discută cu creditorul ipotecar despre efectuarea unei modificări a împrumutului. Dacă procesul este prea lung, atunci concentrează-te pe găsirea unei noi locuințe.

Răni sau boală

În timp ce repercusiunile fizice cauzate în urma rănirii sunt de obicei evidente, cele psihologice nu sunt atât de ușor de observat. S-ar putea să te simțiți izolat și să te confrunți cu o stimă de sine scăzută. Găsește o modalitate de a continua să practici sport în timp ce te vindeci. Vorbește cu cineva. A experimenta o nouă realitate necesită adesea o asistență profesională.

Probleme legale

Fie că ești arestat, acuzat de o infracțiune sau trimis la închisoare, toate acestea sunt cauze ale stresului. În asemenea situații, este mai bine să fii cinstit cu toată lumea, inclusiv cu tine. Dacă dificultățile tale juridice au fost cauzate de o problemă cu abuzul de substanțe interzise, există, de asemenea, multe programe, inclusiv unele numite de instanțe, care te pot ajuta să scapi de această dependență.

Indiferent de problemele pe care le întâmpini în viață este mai bine să ai un plan de rezervă decât să lași anxietatea și teama să-ți controleze viața. Încearcă să găsești soluții la probleme, mai degrabă decât să te îngrijorezi cu privire la rezultate.


Data actualizare: 25-07-2019 | creare: 25-07-2019 | Vizite: 120
Alte articole din aceeași secțiune:

Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • O singură sesiune de yoga poate reduce eficient stresul pe termen scurt
  • Renunțarea la Facebook, nivelul de stres și starea de bine (Studiu)
  • Administrarea glucocorticoizilor și creșterea în greutate (Studiu)
  • Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
    Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.
      intră pe forum
    Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
    Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.