Consumul zilnic de leguminoase poate fi benefic în procesul de slăbire

Consumul zilnic de leguminoase poate fi benefic în procesul de slăbire
Un studiu publicat în The American Journal of Clinical Nutrition a remarcat un alt beneficiu al consumului zilnic de leguminoase și anume, promovarea procesului de reducere a greutății corporale pe termen lung.

Plantele leguminoase reprezintă surse majore de proteine de origine vegetală, fibre, minerale (fier, zinc, fosfor) și vitamine esențiale în cadrul unei diete sănătoase. În această categorie sunt incluse: fasolea uscată, mazărea, lintea, năutul, soia, etc. Alte beneficii ale consumului de leguminoase sunt reprezentate de conținutul scăzut în grăsimi saturate, indicele glicemic scăzut, densitatea calorică mică și cea nutrițională semnificativ crescută.

Cercetarea a constat într-o meta-analiză care a inclus 21 de studii clinice realizate pe aproximativ 940 de voluntari adulți, supraponderali sau obezi.

Conform analizei, persoanele care au avut un consum mediu zilnic de aproximativ 130 grame de leguminoase (aproximativ o porție/zi) timp de minim 6 săptămâni au prezentat o scădere ponderală în valoare de 340 grame, comparativ cu voluntarii care nu au inclus în dieta zilnică leguminoase. Reducerea ponderală a fost înregistrată chiar și în absența intensificării activității fizice sau a altor modificărilor dietetice.

Studiul a remarcat și efectul consumului regulat de leguminoase asupra diminuării masei grase corporale, raționament care poate oferi suport recomandărilor Organizației Mondiale a Sănătății cu privire la rolul leguminoaselor în prevenția și reducerea supraponderii și obezității.

Obezitatea este un factor de risc major pentru apariția patologiilor cardiovasculare, a diabetului zaharat tip 2, a atacului vascular cerebral și a unor tipuri de cancer. În prezent se estimează că aproximativ 78,6 milioane de adulți sunt obezi, reprezentând o problemă serioasă și costisitoare de sănătate publică

Rezultatele acestui studiu constituie un ajutor oportun în stabilirea unor strategii eficiente și avantajoase din punctul de vedere al costului per beneficiu pentru managementul ponderal al persoanelor supraponderale sau obeze.

Data actualizare: 10-06-2019 | creare: 01-04-2016 | Vizite: 802
Bibliografie
(1) Daily serving of pulses may aid long-term weight loss, link: http://www.medicalnewstoday.com/articles/308522.php
(2) Effects of dietary pulse consumption on body weight: a systematic review and meta-analysis of randomized controlled trials, link: http://ajcn.nutrition.org/content/early/2016/03/30/ajcn.115.124677.abstract?sid=bb41149c-b342-487b-91f8-ef4009628110

Alte articole din aceeași secțiune:

Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Apa cu gheață, dușurile reci și temperatura scăzută te ajută să slăbești
  • Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
    Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.
      intră pe forum
    Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
    Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.