Povestea nu se termina: lactatele si influenta ( negativa? ) asupra antibioticelor

30-08-2016
Doareu1
Nu este medic/terapeut
Doareu1
Buna ziua.
Inainte sa prezint intrebarile mele, doresc sa precizez ca am deschis acest subiect, privitor la niste probleme pe care le-am depistat, si sper ca ceea ce voi scrie aici, sa nu fie ignorat iar subiectul respectiv inchis.
As fi vrut sa nu mai deschid un alt subiect, dorind sa comentez la subiectul "Otetul alimentar si antibioticele", dar m-am gandit ca intrebarile pe care le voi pune vor fi ignorate, asa ca am decis sa deschid un nou topic. Sper ca nu am incalcat regulile site-ului.
Revenind la problemele mele, as dori sa aflu ce influente ( pozitive sau negative ) au lactatele, produsele din lapte, asupra antibioticelor ( nu doar asupra capsulelor comprimate ci si asupra injectabilelor ).
Astfel, rezulta intrebarea: este posibil ca tratamentul pe care il am, cu antibiotice injectabile ( pe care inca nu l-am terminat ) sa fi fost afectat intr-un fel de produsele lactate (avand in vedere ca numai acum am aflat ca acestea ar putea afecta eficienta tratamentului, a antibioticelor)?
Tratamentul fiind inceput de luni, eu n-am stiut deloc, pana acum, ca laptele si alte produse din lapte ar putea avea o influenta negativa, care sa-mi afecteze tratamentul, ci contrariul, crezand ca aceste produse din lapte au un efect pozitiv, atunci cand este vorba de antibiotice ( acest lucru cunoscandu-l de la medicul de familie, binenteles ).
Dar citind anumite informatii de pe internet, situatia era chiar inversa: lactatele pot influenta eficienta antibioticelor. Iar eu, daca am consumat lapte si alte produse din lapte, la un interval de doar 1 ora sau 1 ora si 30 de minute ( in putine cazuri la o distanta de 2 sau 3 ore ), mi-a fost afectat tratamentul ( acesta incepandu-l de luni, insa de-abia acum am aflat despre aceasta posibila intercalare intre lactate si antibiotice ) ? Deci, exista posibilitatea afectarii tratamentului cu antibiotice, in cazul consumului de lactate ( indeosebi la cel injectabil, avand in vedere ca intervalul de timp, din momentul administrarii antibioticului, si ora in care am consumat lactate, a fost de doar 1 ora, 1 ora si 30 de minute ) ?
Astfel, este posibil ca antibioticele injectabile, sa nu fi avut acelasi efect asupra organismului, atata timp cat am consumat lactate?
O alta intrebare, care nu are legatura cu lactatele, dar pe care o pun ( poate ar fi trebuit sa merg la alta sectiune, nu stiu ce sa spun...) este cea referitoare la incheierea tratamentului cu antibiotice injectabile si inceperea celui cu antibiotice sub forma de capsule comprimate:
daca joi dimineata inchei acest tratament injectabil, sa incep cu cel sub forma de capsule comprimate tot in acea zi sau in urmatoarea zi, si anume vineri ?
Multumesc anticipat.
3 comentarii
1
30-08-2016, ora 14:15
Dietetician Acasandrei Mihaela
Nutritie si dietetica, Iași
Dietetician Acasandrei Mihaela
În cazul antibioticelor injectabile nu se percep efecte secundare de acest tip. Interactiunile dintre medicamente si alimente presupun „intalnirea” celor doua la nivelul tractului digestiv ca urmare a administrarii orale concomitente.

Ati mentionat intr-un comentariu din alta sectiune faptul ca urmati un tratament cu Cefuroxim (din clasa Cefalosporinelor de a doua generatie). Potrivit surselor consultate nu s-au raportat interactiuni substantiale intre cefuroxim si alte alimente, printre care si lactatele daca acestea a.

Avand in vedere cele expuse mai sus, este putin probabil ca produsele derivate din lapte consumate sa influenteze eficienta antibioticului.

Despre influenta lactatelor asupra antibioticelor puteti citi mai multe in articolul de pe site.

Link: http://www.romedic.ro/mit-laptele-scade-absorbtia-antibioticelor-0P34174

Consultati medicul si/ sau farmacistul pentru informatii despre continuarea tratamentului.

Având în vedere că administrarea antibioticului intravenos se realiza la intervale de 12 ore, ideal ar fi sa nu depăsiti acest timp nici in cazul antibioterapiei orale. Potrivit informatiilor din prospect: in boala Lyme doza recomandata de cefuroxima este de 500 mg de 2 ori pe zi (la 12 ore), timp de 20 de zile. Din pacate nu va pot oferi o opinie avizata in acest sens. Puteti adresa intrebarea in sectiunea Medicamente a forumului pentru a obtine un raspuns potrivit din partea colegilor.
0
30-08-2016, ora 16:50
Doareu1
Nu este medic/terapeut
Doareu1
Desigur. Scuzati-ma de timpul scurs, dar n-am putut sa raspund, fiindca a trebuit sa plec de la calculator pentru ceva timp.
Tratamentul care imi este administrat, in prezent, este: "Axetine Cefuroxim" de 1, 5 g ( antibiotic injectabil ), fiind un tratament de 10 zile, 2 flacoane de 1, 5 g pe zi, dimineata si seara. Dupa terminarea acestui tratament, trebuie sa incep altul, care presupune administrarea cu antibiotice sub forma de capsule comprimate, numite "Zinnat Cefuroxima" de 500 mg, timp de 30 de zile, cate 3 capsule in fiecare zi.
Trebuie sa precizez ca am o infectie in corp, determinata de bacteria "Borrelia burgdorferi", in urma unei muscaturi de capusa, de acum 1 an ( tratamentul luandu-l de-abia acum, eu nestiind ca in tot acest timp aveam o infectie in corp, si doar starile de oboseala si durerile de cap continue, m-au determinat sa-mi fac niste analize speciale, exact pentru muscaturile de capuse, testele fiind pozitive ).
Cu alte cuvinte, revin la cele 2 intrebari, prezente in subiectul de mai sus:
1. Tratamentul injectabil care l-am luat pana acum, a fost cumva influentat, eficienta acestuia scazand, datorita consumului de lapte si alte produse lactate ( in conditiile in care, intervalul de timp dintre momentul administrarii antibioticului si ora la care am consumat produse lactate, a fost de doar 1 ora, 1 ora si 30 minute, rareori 2-3 ore ) ?
Tot in acest timp, nu am stiut ca produsele din lapte pot intercala cu antibioticele, afectandu-le eficienta, ci dimpotriva, credeam ca au un efect pozitiv.
2. Daca joi dimineata, termin tratamentul cu antibiotice injectabile, cand sa incep tratamentul cu antibiotice sub forma de capsule comprimate? Tot in aceea zi sau in urmatoarea ( si anume vineri ) ? Caci medicul care mi-a prescris acest tratament, nu mi-a indicat cum trebuie sa procedez, cand termin antibioticele injectabile.
Multumesc anticipat.
1
30-08-2016, ora 17:04
Dietetician Acasandrei Mihaela
Nutritie si dietetica, Iași
Dietetician Acasandrei Mihaela
Se pare ca s-a suprapus publicarea comentariilor. Sper sa fie util raspunsul de mai sus. In caz de nelamuriri, reveniti cu incredere.

Multa sanatate!
Adaugă un comentariu / răspuns

Din Biblioteca medicală vă mai recomandăm:
 
 
 
Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.