Parodontita, cauzată în principal de bacteriile orale, mai degrabă decât de genetică

Bacteriile orale reprezintă principala cauză a parodontitei, o infecție a gingiei care poate duce la pierderea dinților, se arată în concluziile unui studiu condus de cercetătorii de la Universitatea Okayama.
Una dintre cauzele majore ale pierderii dinților, parodontita descrie o infecție bacteriană a țesuturilor, ligamentelor și oaselor ce înconjoară dinții. Gestionarea parodontitei rămâne dificilă, parțial din cauza înțelegerii inadecvate a factorilor de risc asociați cu afecțiunea. Într-un studiu recent, cercetătorii japonezi au subliniat rolul microbiomului oral în ceea ce privește structura genetică a unui individ în dezvoltarea bolii, oferind clinicienilor un ghid pentru proiectarea strategiilor pentru diagnosticarea și tratarea parodontitei.

Cavitatea bucală găzduiește o multitudine de microorganisme, inclusiv bacterii care, în general, mențin o relație „simbiotică” (reciproc benefică) sau neutră cu gazda, dar sunt, de asemenea, capabile să inițieze multe boli. Agregarea comunității bacteriene în „biofilme” este adesea asociată cu dezvoltarea infecțiilor, inclusiv a parodontitei. Având în vedere că opțiunile de tratament disponibile în prezent se dovedesc adesea inadecvate, există o nevoie urgentă de a înțelege mai bine începutul și dezvoltarea bolii.

În cadrul studiului actual, cercetătorii s-au concentrat pe înțelegerea microbilor asociați cu prezența parodontitei și a factorilor genetici gazdă care ar putea facilita dezvoltarea afecțiunii. Profesorul Naoki Toyama explică motivația din spatele studiului lor, „mai multe studii privind parodontita au arătat că dezvoltarea bolii este asociată cu natura microbiomului oral, precum și cu polimorfismul genetic, cel mai frecvent tip de variație genetică în rândul oamenilor. Cu toate acestea, nu există niciun studiu care să evalueze simultan importanța acestor doi factori de risc în dezvoltarea bolii. "

În consecință, cercetătorii japonezi au realizat un studiu transversal în care au analizat genotipic peste 14. 500 de participanți și au efectuat prelevări de salivă de la 385 de persoane. Echipa a constatat că „β-diversitatea” microbilor, care se referă la raportul dintre diversitatea speciilor regionale și locale, a fost semnificativ diferită între indivizii cu parodontită și cei din grupurile de control. Mai mult, au atribuit parodontitei prezența speciilor de bacterii P. gingivalis și a familiilor bacteriene Lactobacillaceae și Desulfobulbaceae. În schimb, nu au găsit nicio legătură între polimorfismul genetic și parodontita. Luând în considerare aceste inferențe, echipa a concluzionat că microbiomul oral afectează mai mult starea parodontitei decât genele.

Data actualizare: 09-09-2021 | creare: 09-09-2021 | Vizite: 629
Setting the teeth on edge: Identifying the risk factors for tooth loss, link: https://www.sciencedaily.com/releases/2021/09/210902125040.htm

• Cum ar putea fi utilizate probioticele în tratamentul gingivitei și parodontozei?
  • Fumatul afectează profund tratamentul bolii parodontale