Proteinele microflorei bacteriene de la nivelul pielii pot oferi protecție împotriva unor boli

Microflora bacteriană de la nivelul pielii ar putea oferi protecție împotriva anumitor afecțiuni dermatologice, după cum arată rezultatele unei cercetări recente.

Studiul arată că Propionibacterium acnes secretă o proteină numită RoxP ce conferă protecție împotriva a numeroase afecțiuni dermatologice. Aceasta protejează celulele de stresul oxidativ produs de bacteriile oxigen reactive. Radiațiile ultraviolete (UV) sunt principala cauză a stresului oxidativ de la nivelul pielii.

Stresul oxidativ contribuie la apariția a numeroase probleme dermatologice, inclusiv eczeme, psoriazis sau cancer de piele.

Efectul protector al proteinei RoxP este la fel de puternic ca al antioxidaților cum e vitamina C sau vitamina E, conform studiului.

Rezultatele cercetării au fost publicate în jurnalul Scientific Reports.

Proteina RoxP este esențială pentru supraviețuirea bacteriei Propionibacterium acnes. Această bacterie este întâlnită la persoanele cu sau fără afecțiuni cutanate, însă nivelul bacteriei de pe suprafața pielii influențează cantitatea de proteine secretate.

Urmează cercetări amănunțite în acest sens, după cum menționează și autorii studiului, iar rezultatele curente ar putea duce la încorporarea acestei proteine în produsele de protecție solară și în cele pentru tratarea psoriazisului sau dermatitei atopice.

Sursa: Medical Xpress