Care este singurul supliment de care ai nevoie pentru răceală?

©

Autor:

Care este singurul supliment de care ai nevoie pentru răceală?
Potrivit cercetărilor, vitamina C și sucul de portocale nu sunt de ajutor în răceală, însă sezonul gripal din acest an a convins tot mai multe persoane să cumpere suplimente cu vitamina C. Dacă doriți un supliment de nădejde, studiile spun că zincul ar fi cel mai bun aliat.

Administrarea preventivă de vitamina C nu este justificată

În 2013, cercetătorii finlandezi au revizuit 29 de studii clinice care au implicat peste 11.300 de persoane. Concluzia la care au ajuns a fost că „vitamina C nu are niciun efect evident asupra duratei sau severității răcelilor”. Singurele beneficii au fost observate în cazul sportivilor de performanță, sau al soldaților, însă efectele au fost modeste și evidente pe un eșantion mic de persoane.

Prin urmare, administrarea unei pastile de vitamina C pe zi pentru a preveni răcelile nu este justificată, iar mai mult decât atât, o supradoză de vitamina C (2.000 mg sau mai mult) poate avea ca efect negativ creșterea riscului de calculi renali.

Cercetările privind suplimentarea cu vitamina C și gripă nu au avut rezultate concludente.

Zincul ar putea fi cel mai bun aliat împotriva răcelilor

Zincul în schimb, intervine în procesul de replicare a rinovirusurilor - principalul agent răspunzător pentru răcelile obișnuite.

Într-o meta-analiză din 2011 a studiilor pe persoane recent îmbolnăvite cercetătorii au analizat subiecții care începuseră să ia suplimente cu zinc, comparându-i cu cei care au luat placebo. La persoanele care au luat zinc răceala a avut o durată mai scurtă și simptome mai puțin severe.

Zincul este un element important pentru funcționarea celulelor sistemului imunitar, iar doza zilnică recomandată de cercetătorii de la Harvard Medical School este de 15-24 mg/zi. La fel ca deficiența, și excesul de zinc poate afecta negativ funcționarea celulelor sistemului imunitar.

Oamenii de știință recomandă aportul de vitamina C din alimentație, iar dacă dieta zilnică nu vă aduce zincul de care aveți nevoie, încercați un supliment. Năutul, fasolea, ciupercile și carnea de pui sunt, de asemenea, o sursă excelentă de zinc.

Sursa: Business Insider UK

Data actualizare: 15-02-2018 | creare: 15-02-2018 | Vizite: 1694
Bibliografie
1. Here's the only supplement you should take for your cold, link: http://uk.businessinsider.com/colds-flu-vitamins-supplements-2016-12?r=US&IR=T
2. Vitamin C for preventing and treating the common cold, link: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23440782
©

Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!

Alte articole din aceeași secțiune:

Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • MIT: Vitamina C previne răceala
  • MIT: Usturoiul previne și vindecă răceala
  • MIT: Dacă ieși afară cu părul ud răcești
  •  
     
     
    Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
    Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.