Alimentatie sanatoasa in timpul Sf. Post

22-02-2007
teoim
Nu este medic/terapeut
teoim
Am o mare nelamurire: de ce in timpul postului ma ingras daca nu mai mananc carne si implicit nu mai am in alimentatie grasimi? Mai am si neplacerea sa ma balonez.
Am 27 ani, 1.70m, 60-61 kg, la servici stau mult pe scaun, miscare doar mersul pe jos.
Va rog sa-mi spuneti ce si cat asi putea manca pt a avea o alimentatie sanatoasa, mai ales ca sunt in timpul sesiunii. Si sa nu mai iau in greutate.
Va multumesc!
6 comentarii
0
22-02-2007, ora 00:00
Dr. Mihnea Dragomir
Medicina de familie, Bucuresti
Dr. Mihnea Dragomir
Pare ilogic, dar sursa principală a îngrăşării nu o reprezintă grăsimile, ci glucidele. Dulceaţa îngraşă mai mult decât slănina. Dar cel mai mult îngraşă combinaţiile dintre glucide şi grăsimi. De exemplu, salata de cartofi cu ulei este o combinaţie glucide+grăsimi, în timp ce cartoful singur (fiert) nu îngraşă. De aceea călugării nu recomandă folosirea uleiului în Postul Mare.
0
23-02-2007, ora 00:00
Dr.Craciun Anca
Identitate neconfirmată
Dr.Craciun Anca
buna teoim! in primul rand spor la invatat si bafta la examene. Dupa cum vad, ai si servici si scoala, deci este destul de greu sa respecti orarul meselor, insa nu neglija acest aspect! Colegul meu are dreptate cand spune ca glucidele ingrasa! cele rafinate, care se absorb repede si duc la cresterea brusca a insulinei, care este un hormon anabolizant. Dar glucidele care se absorb lent sunt cele mai bune, doarece se absorb lent, nu forteaza o secretie brusca de insulina, tin de foame pana la urmatoarea masa si cel mai important pentru tine, iti asigura glucoza necesara activitatii cerebrale, deoarece glucoza este singurul "combustibil" pentru neuron. Aceste glucide lente le poti lua din paine, cartofi, paste, cereale, musli. Acestea trebuie sa fie "baza" pentru o alimentatie sanatoasa. Cat? 6-10 portii pe zi. O portie inseamna o felie subtire de paine sau cate o lingura de pireu, pilaf, paste fierte etc. Urmeaza legumele si fructele. Legume, ce si cum vrei, cel mai bine cat mai crude sau cat mai putin fierte, ca sa nu strici bunatate de vitamine. Fructe, mai cu masura, 2-4 portii pe zi, o portie fiind un mar potrivit, o portocala, 10 boabe strucguri, deci cam cat poti tine intr-o mana. Proteinele, pe care le luai din carne, oua, lapte, branza, le poti lua din fasole, soia, dar atentie! calitativ sunt inferioare celor de origine animala. Cele mai bune proteine, considerate proteine etalon, sunt in ou! Margarina, un alt aliment foarte folosit in post, nu este sanatoasa! pentru sursa de grasimi sanatoase foloseste 2 linguri de ulei de masline la o salata. zaharul, chiar daca e la origine planta, e cel mai "pacatos". fie ca e in biscuiti, dulceatza, prajituri de post, in cafeaua de dimineata sau in suc, incearca sa il elimini daca vrei sa nu te ingrasi. Sa auzim de bine!
0
23-02-2007, ora 00:00
teoim
Nu este medic/terapeut
teoim
Va multumesc pentru timpul acordat si pentru sfaturile impartasite.
Dar cu balonarea cum ramane, ca asta ma supara cel mai tare. Care sa fie cauza?
Zaharul pot sa-l inlocuiesc cu miere?
0
24-02-2007, ora 00:00
Dr.Craciun Anca
Identitate neconfirmată
Dr.Craciun Anca
Ar putea fi din cauza fructelor si legumelor. trebuie sa vezi de la ce alimente nu te simti bine. Paradoxal, o linguritza de miere are mai multe calorii decat un a de zahar, dar incomparabil mai multe vitamine. Deci daca nu treci de 2-3 lingurite/ zi, este in regula. Dar daca vrei sa limitezi caloriile, foloseste indulcitor artificial. Si mierea parca nu-i de post, nu-i asa?
0
02-03-2007, ora 00:00
teoim
Nu este medic/terapeut
teoim
Fasolele sunt cele care imi dau batai de cap. Sau mai bine zis de burta. Cu toate ca imi plac, ma voi lipsi de ele.
Insa un subiect interesant este "mierea". Nu mi-am pus niciodata problema cum ca nu ar fi de post. Acum plec si eu de la ideea ca este un produs realizat de albina, asa cum laptele ni-l da vacuta. Insa sunt bulversata. Oare de unde putem sti sigur ce fel de produs este mierea?
0
07-03-2007, ora 00:00
alexandrag
Nu este medic/terapeut
alexandrag
Mierea este de post
Adaugă un comentariu / răspuns

25-02-2021, ora 09:20
Publicitate ROmedic
Administrator forum
Apetit Block Sinetrol
Apetit Block Sinetrol reduce pofta de mâncare și accelerează metabolismul.
Veți observa că nu veți mai putea mânca aceeași cantitate de mâncare ca înainte și poftele dispar. Acțiunea Sinetrol® se bazează pe mecanismul său unic de acțiune: tehnologia Fat Shredding® (distrugerea grăsimilor).
Detalii aici  >
 
 
 
Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.