confuzii mentale pot fi provocate de bolile renale?

18-01-2009
anamarial
Nu este medic/terapeut
anamarial
Buna ziua!
Tatal meu in varsta de 48 ani in urma cu un an a fost diagnosticat cu insuficienta renala cronica st II; Hipertensiune arteriala st II; Nefroangioscleroza (in urma unei biopsii) CIC.
a urmat tratamentul de un an si regim alimentar dar de cateva luni aproximativ 4 nu a mai respectat regimul alimentar si mentionez k este fumator 1 pachet pe zi si consuma alcool moderat cu toate ca ia tratamentul ! Problema cu care ma adresez este ca de 3 luni prezinte confuzizi mentale, tulburari de comportament si isi imagineaza tot felul de lucruri ireale pe care le sustine cu certitudine..apoi "crizele" dispar si se comporta de parac el nu a vorbit nimic! Pot sa fie simptome in urma bolii? la ultimele analize creatinina i-a scazut de la 2, 5 la 1.9 si ureea este 60 si TA este controlata medicamentos.
Trebuie facut un control phihologic?
va multumesc!
3 comentarii
0
18-01-2009, ora 20:49
drweather
Identitate neconfirmată
drweather
Ureea in exces poate cauza anumite tulburari mentale(asa-numita encefalopatie uremica).Totusi nu cred ca este valabil in situatia data intrucit valorile ureei nu sint asa mari.Alcoolul e posibil sa ii creeze probleme hepatice si, in plus, sa fie la originea alterarii mentale(daca consumul e de mult timp).Nu strica evaluare si a functiei hepatice.Au fost perioade cind ureea / creatinina au fost mai mari decit cele mentionate?
0
19-01-2009, ora 14:06
anamarial
Nu este medic/terapeut
anamarial
multumesc de raspuns.transaminazele la ficat sunt bune, acum 5 luni creatinina era 3, 5 si ureea a fost 90 dar sub 60 nu a scazut.dar a urmat tratament ci auronal.atacand si enalapril si metroprolol.acum de 2 luni consuma alcool in canitatiu mai mari :(
0
19-01-2009, ora 16:22
drweather
Identitate neconfirmată
drweather
E important sa siti un lucru:Majoritatea substantelor toxice di norganism(deci si alcoolul dar si multe medicamente medicamente se elimina prin rinichi.In insuficienta renala eliminarea e greoaie iar substantele ramin mai mult in organism.In plus gindeste-te ca medicamentele prescrise de psihiatru vor interactiona dramatic cu alcoolul, generind efecte f. neplacute.E de inteles situatia:omul probabil se gindeste la boala lui si la moarte.Incearca sa il faci sa se simta util, gaseste-i o ocupatie.evita sa il tii tot timpul in pat ca pe un bibelou...Repausul absolut de multe ori face mai mult rau
Adaugă un comentariu / răspuns

Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Dependenta de nicotina
  • Luarea în greutate după renunțarea la fumat
  • Hipertensiunea
  • Hipertensiunea la vârsta adultă poate accelera declinul cognitiv la bătrânețe
  • 1 din 10 supraviețuitori ai cancerului continuă să fumeze după diagnostic
  • O strategie mai bună pentru campaniile antifumat
  • Fumătorii care consumă prea mult sodiu au risc mai mare de artrită reumatoidă
  • Mă voi îngrășa dacă mă las de fumat?
  • Fumătorii sunt de trei ori mai predispuși la durerile cronice
  •  
     
     
    Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
    Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.