ochi rosi, inflamati, care lacrimeaza. Fumul e de vina?

03-10-2008
camelia23
Nu este medic/terapeut
camelia23
Buna ziua!
De cca. 3 luni de zile (adica, de cand m-am angajat), dupa orele 16:00, 17:00, incep sa mi se inroseasca ochii, sa ma usture si sa-mi lacrimeze, la 18:00, 19:00 ajungand sa plang la modul cel mai serios si numai demachiatul si spalatul cu apa rece ma poate scapa de "chin". Tin sa precizez ca ma machiez, dar asta inca de 5-6 ani, asadar machiajul nu este cauza, plus ca am mers cateva zile nemachiata si am "beneficiat" de acelasi calvar.
In firma noastra eu sunt singura persoana nefumatoare, toata lumea fumand. Partea cea mai grava e ca un director, care impartaseste acelasi spatiu cu noi, fumeaza toata ziua, de dimineata pana seara cca. 15-20 tigari, iar eu sunt nevoita sa inhalez fumul 9-10 ore pe zi.
Eu nu fumez, la mine acasa nu se fumeaza, iar in cafenele/cluburi, cand ma duc (in cafenele ma duc, dar, de fel, la nefumatori, iar in cluburi 1-2 ori pe luna), nu stau mai mult de 3-4 ore.
Sa fie totul motivat prin faptul ca nu am fost obisnuita cu fumul, si din acest motiv sa am astfel de reactii urate la fum? Mi se pare ciudat, pentru ca ceilalti (colegii mei fumatori) nu au astfel de probleme, nu li se inrosesc si lacrimeaza ochii.
Nu mi s-a mai intamplat niciodata sa am probleme cu ochii. M-am gandit ca ar putea fi de vina si calculatorul, dar sunt foarte obisnuita sa petrec zeci de ore pe zi in fata calculatorului, din cauza facultatii si masteratului, asadar singura varianta mi-a ramas fumul de tigara.
Dumneavoastra ce spuneti si ce imi recomandati?
Imi este foarte greu sa atrag atentia in aceasta privinta, domnul fiind unul dintre directorii importanti, iar toti ceilalti fiind fumatori. Poate nu o sa ma creada, ei nesuferind de astfel de probleme.
As dori un sfat cat mai repede. Este ingrozitor sa merg pe strada si sa-mi curga lacrimile siroaie, iar lumea sa se uite la mine. Dupa ce plang, ma simt mai bine. Poate ca lacrimile imi curata ochii de impuritati.
6 comentarii
0
03-10-2008, ora 00:00
Dr. Bociu Crina
Obstetrica-ginecologie, Londra
Dr. Bociu Crina
ia picături. întreabă la farmacie... ce descrii tu pare a fi şi o reacţie alergică. am auzit de nişte picături mai scumpe numite systane
0
03-10-2008, ora 00:00
camelia23
Nu este medic/terapeut
camelia23
Multumesc frumos, Crinna22. Am sa-ti ascult sfatul. Intentionam sa cumpar Visine, dar o sa intreb de produsul recomandat de tine. Deocamdata ma bucur, pentru ca urmeaza week-end-ul si, in concluzie, nu o sa ma mai usture ochii sau sa-mi lacrimeze.:)
0
03-10-2008, ora 00:00
Amalia24
Nu este medic/terapeut
Amalia24
in mod sigur e vorba despre o reactie alergica! ar trebui sa te interesezi la un medic ORL pt ca se poate agrava situatia.
Iti spun din proprie experienta.
Succes
0
03-10-2008, ora 00:00
Amalia24
Nu este medic/terapeut
Amalia24
la un oftalmolog vroiam sa spun.sorry
0
04-10-2008, ora 00:00
Dr. Alina Maria Bălţăţeanu
Oftalmologie, Bucuresti
Dr. Alina Maria Bălţăţeanu
Ar fi bine sa faci un examen oftalmologic cu cicloplegie, in urma caruia daca se evidentiaza un viciu de refractie, vei primi o corectie optica; daca lucrezi mult cu computerul ar fi bine sa faci ochelari cu filtru pentru calculator( pe piata exista lentile produse de Essilor, Hoya, Zeiss) ; ideal ar fi sa eviti fumul de tigara; ce politica are firma respectiva privind fumatul?nu exista un spatiu amenajat?Cred ca este interzis fumatul intr+un loc in care exista si nefumatori;Iti mai pot recomanda lacrimi artificiale pe baza de acid hialuronic, unidoze( nu contin conservat), ca de exmplu, Eyestil colir unidoze sau Lubristil unidoze, 1 picatura in AO la nevoie( cand ochii te ustura, ai senzatie de corp strain, sunt rosii);numai bine
0
05-10-2008, ora 00:00
camelia23
Nu este medic/terapeut
camelia23
Va multumesc! Concluzia este ca trebuie sa merg la un oftalmolog.
Va multumesc pentru interesul afisat.
Adaugă un comentariu / răspuns

Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Luarea în greutate după renunțarea la fumat
  • 1 din 10 supraviețuitori ai cancerului continuă să fumeze după diagnostic
  • O strategie mai bună pentru campaniile antifumat
  • Fumătorii care consumă prea mult sodiu au risc mai mare de artrită reumatoidă
  • Mă voi îngrășa dacă mă las de fumat?
  • Fumătorii sunt de trei ori mai predispuși la durerile cronice
  • Fumatul deteriorează o parte vitală a creierului
  • De ce mi s-au înroşit ochii şi ce trebuie să fac?
  • De ce lăcrimez atât de ușor și ce pot să fac să nu-mi mai curgă ochii?
  •  
     
     
    Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
    Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.