TSH mare-tulburare emotionala adolescent

06-04-2016
AlexIonut
Nu este medic/terapeut
AlexIonut
Ma numesc Ionut am 17ani jumate si de 2 ani sufar de tahicardie paroxistica supraventriculara. Am ajuns la medic dupa ce am avut atacuri de panica timp de vreo 4 zile.Sa trec direct la subiect: senzatie de neliniste, teama manifestate prin puls de 140-160 si hipertensiune cord hiperkinetic(15/9 cea mai frecventa) iar acest lucru se întâmplă doar la medic, la scoala cand sunt ascultat sau alte situatii in care nu ar trebui sa fiu anxios. Merg la stomatolog de ceva vreme si acolo pățesc la fel dar doar pana ma pun pe scaun apoi sa inceapa sa scada pulsul. La doctorul care imi monitorizeaza tahicardia in loc sa.mi scada mai mult imi creste. De fiecare data cand ma vede asa îi vine sa-mi dea vreo 2 palme sa ma linkstesc. Diagnosticul lui a fost de tulburare emotionala cauzata de o crestere a TSH care acum jumatate de an il aveam 8, 16(intervalul normal fiind 0.4-4.4) totul fiind de ordin psihic(ceea ce-mi repeta de 2ani). Simptomele sunt tpsv(150 puls) si hipertensiune. Nu pot sa stau fara betaloc ca ma apuca tahicardia(puls de 100 in repaus). Întrebarea mea e următoarea:cum sa-mi stăpânesc emotiile si sa scad tsh ca mi.a zis ca daca reusesc sa ma stăpânesc o sa dispara totul deoarece nu e o boala. Deci cum fac sa am un autocontrol pentru a scapa de atacurile de panica si sa-mi scada TSH?
6 comentarii
0
06-04-2016, ora 15:43
clara_p
Nu este medic/terapeut
clara_p
Iei tratament de la psihiatru si daca sunt resurse, mergi la psiholog.

Intra pe Subiectele mele, vezi Medicamente naturiste pentru Anxietate. Ia prospectele la rand si vezi care e pentru tahicardie. Nervocalmin relaxare parca, dar nu sunt sigura. Sunt mai multe.
0
06-04-2016, ora 17:47
hipoadin
Nu este medic/terapeut
hipoadin
Un TSH de 8(cat spuneti ca l-ati avut) indica un hipotiroidism subclinic daca valoarea data de laborator este una corecta(poate ar fi indicat sa va repetati analiza la un alt lab). Manifastarile hipotiroidismului sunt multe si pot da stari de anxietate ptr ca pune glandele suprarenale sub presiune(defapt acestea cauzeaza starea anxioasa). Totodata starile pe care le aveti pot fi date si de o tulburare emotiv-neurovegetativa specifica varstei(ptr ca la varsta dvs organismul e inca in maturare pe partea sistemului endocrin). Ar fi indicat sa gasiti un naturopat care sa se stie cu tratamentul dereglarilor anxioase. Pana una alta poate v-ar ajuta sa incepeti sa luati un complex de magneB6 si un adaptogen (5HTP, ashwagandha, gaba de ex.)
In masura in care se confirma hipotiroidismul va trebui sa consultati un endocrinolog.
0
06-04-2016, ora 18:13
AlexIonut
Nu este medic/terapeut
AlexIonut
Nu cred ca este vorba de hipotiroidism. Domnu doctor a spus ca aceasta valoare de tsh imi cauzeaza mie aceste tulburări. Hormonii tiroidieni erau putin cam mulți, adica nu peste limita dar se apropiau de valoarea maxima de exemplu T4 era 130 iar intervalul cu valoarea maxima era 180 parca si mi.a zis si ca din cauza hormonilor tiroidieni am stari de neliniste si agitare. De cateva ori m-a, , amenintat'' ca ma trimite la Iasi la cardiologie si ca cei de acolo ma vor trimite la Psihiatrie. A zis ca nu vrea sa ajuns pe acolo sa ajung sa iau Xanax sau alte medicamente care m-ar innebunii deoarece eu nu sunt de acele medicamente. A spus ca e normal la unii in adolescența sa aiba TSH mare si sa le provoace este simptome. A mai spus ca usor usor o sa ma linjstesc dar doar cu vointa am sa reusesc. Eu nu reusesc sa ma controlez si el a spus ca asta e singurul lucru care trebuie sa-l fac. Daca reușesc sa ma linistesc vor trece toate, asa mi-a spus. Vreau sa stiu daca o palma la cap poate sa dauneze deoarece cu vreo 2 luni inainte de primul atac de panica m.am certat cu unu si apoi am inceput sa tremur din toate incheieturile acum 2 ani fiind si o persoana mai slabuta. Si acum 2 sapt m.am certat iar cu unu doar din vorbe si iar am inceput sa tremur din toate incheieturile. Vreau sa stiu cum pot sa controlez aceste simptome si sa scap de simptomele de neliniste
0
06-04-2016, ora 18:19
clara_p
Nu este medic/terapeut
clara_p
Sedinte la psiholog 50-100 lei sedinta.
Medicamente naturiste.
Medicamente de la psihiatru.

Altceva nu exista.
Nu te astepta la miracole.

Nu exista oameni care sunt pentru psihiatru si oameni care nu sunt. Exista boli ce tin de psihiatrie si boli ce tin de alte specialitate.

Fa intai control endocrinologie si control cardiologie complet.
Orice psihiatru iti va cere asta inainte sa iti dea medicamente.
0
06-04-2016, ora 18:24
hipoadin
Nu este medic/terapeut
hipoadin
T4 nu e mare(oricum trebuia facut freeT4 si freeT3 ptr o analiza completa) dar nu prea se foloseste in stabilirea diagnosticelor deoarece e oscilant pe timpul zillei. Dvs pe fond anxios(si alti hormoni, de ex testosteron) aveti o descarcare de adrenalina care va cauzeaza acele neplaceri. Doctorul are dreptate, trebuie sa incercati sa va controlati/temperati, pana la xanax e drum lung si oricum nu e indicat in cazul dvs. Incercati sa va ajutati si cu remediile pe care vi le-am descris mai sus(magneB6 si ashwagandha) si vedeti cum merge o perioada.
0
06-04-2016, ora 19:22
AlexIonut
Nu este medic/terapeut
AlexIonut
Nu-mi permit financiar sa merg la psiholog la pretul ala pe sedinta... Domnului doctor nu-i pot spune ce sa faca, toata familia merge la el, si sa nu poarte ura pe mine. A vrut sa.mi dea un sedativ usor parca dar a spus sa nu cumva sa adorm pe la scoala. La inceput am luat Sedocalm si ma linistea putin dar pe parcurs cand a vazut ca nu e de joaca a inceput sa.mi dea metoprolol iar in momentul de fata iau betaloc zok. Mi.a spus ca de fiecare data sa nu raman fara betaloc ca in absenta lui pot face o tahicardie paroxistica. La 1 zi dupa ce termin pastilele am pulsul constant de 90-100 si sunt foarte anxios iar asta se intampla de fiecare data cand le termin. Va multumesc pentru sfaturi
Adaugă un comentariu / răspuns

Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Anxietatea și stresul cronic pot crește riscul dezvoltării tulburărilor psihiatrice
  • Dependența față de tehnologiile mobile a fost asociată cu depresia și anxietatea
  • Anxietatea poate influența negativ luarea deciziilor
  • Aplicația pentru smartphone care ar putea reduce anxietatea și depresia
  • Riscul de anxietate la mame, asociat cu utilizarea intensă a dispozitivelor electronice
  • Tinerii și femeile sunt mai predispuși la anxietate
  •  
     
     
    Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
    Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.