Utilizarea telefonului la culcare asociată cu calitatea redusă a somnului

Autor:

Utilizarea telefonului la culcare asociată cu calitatea redusă a somnului
Pentru că timpul pe care îl petrecem zilnic pe telefon crește tot mai mult, cercetătorii sunt îngrijorați în privința scăderii calității somnului din cauza expunerii la ecranele acestor dispozitive electronice.

Privarea de somn și calitatea redusă a acestuia este asociată cu efecte negative asupra stării de sănătate, printre care diabetul, obezitatea sau depresia.

Mai multe despre impactul privării de somn găsiți în acest articol.

Cercetătorii de la Universitatea din California, San Francisco, au testat în cadrul unui studiu ipoteza conform căreia utilizarea frecventă a telefoanelor ar fi asociată cu o reducere a calității somnului.

Pentru aceasta, au analizat datele a 653 de participanți la un sondaj - Health eHeart Study. Aceștia și-au instalat o aplicație pentru monitorizarea timpului petrecut pe telefonul mobil pe o perioadă de 30 de zile. Numărul de ore de odihnă și calitatea somnului au fost de asemenea înregistrate.

S-a observat că fiecare participant a totalizat în medie 38,4 ore de utilizare a telefonului în această perioadă, cu 3,7 minute de folosire la fiecare oră. Perioadele lungi petrecute pe telefon au fost asociate cu un număr mai mic de ore de somn și cu o calitate mai slabă a somnului, mai ales atunci când participanții foloseau telefonul înainte de culcare.

Deși este vorba de o corelație, nu o dovadă a relației de cauză-efect, autorii studiului consideră că rezultatele pe care le-au obținut sunt în concordanță cu teoria conform căreia utilizarea telefonului la culcare poate avea un impact negativ asupra somnului.

O sinteză a efectelor privind expunerea la lumina albastră a dispozitivelor electronice asupra somnului găsiți aici.

Studiul a fost publicat în jurnalul științific PLOS ONE.

Sursa: Medical Xpress

Data actualizare: 10-11-2016 | creare: 10-11-2016 | Vizite: 732
Bibliografie
Increased smartphone screen-time associated with lower sleep quality, link: http://medicalxpress.com/news/2016-11-smartphone-screen-time-quality.html
Alte articole din aceeași secțiune:

Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Somnul la vârsta a treia
  • Ce se întâmplă dacă nu dormi suficient?
  • Creierul îmbătrânește mai repede dacă nu dormim suficient
  • Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
    Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.