Nu pot sa adorm de aproape 5 ani...oare este depresie?

14-01-2013
sandra sandica
Nu este medic/terapeut
sandra sandica
Buna seara, am 50 ani, sunt o femeie activa.In decursul anilor am avut ceva probleme in familie, sotul sufera de depresie severa sub tratament, doi copii baieti care traiesc departe de casa. Problema este ca am zile cand ma simt bine dispusa, dar am zile cand as vrea sa stau inchisa sa nu vad pe nimeni, gandurile nu-mi da pace. Problema este ca nu pot dormi, am aproape 5 ani de cand iau inainte de culcare Lorazepam-Dorum 1, 25 mg dar acum nici acest farmaco nu-mi mai face bine. Va rog sa-mi dati un sfat, sau ce pot face sa pot dormi.Va multumesc.
5 comentarii
0
15-01-2013, ora 07:22
ak1ra
Nu este medic/terapeut
ak1ra
Dar scumpa doamna cine v-a recomandat sa luati timp de 5 ani de zile lorazepam? Pot presupune ca doar un doctor in cazul acesta ca fara prescriptie nu se elibereaza asemenea prospect. As putea cred ca tot acel doctor e inconstient lungindu-va tratamentul in timp de 5 ani cand putea prea bine sa va readuca pe drumul cel bun de la lorazepam la diazepam sau valium, sa va reduca din dozaj pana va veti putea reveni la normal.
Lorazepamul, alprazolamul si triazolamul provoaca dependenta pentru ca au o potenta foarte ridicata, iar toleranta pentru dependenta este mare. Ce e drept e ca toate benzodiazepinele provoaca dependenta iar efectele sunt dezastruoase pe fond psihic mai ales.
Sunt distimic, de aproape 10 ani de cand stiu de ce sufar, si am doar 25, am folosit si eu lorazepam pe termen scurt. M-au ajutat dar doar atat cat eram drogat, ma binedispunea starea. Va trebuie un indrumator altfel nu veti reusi.
Ca si dumneata, am momente acute sa zicem, cand nu vreau absolut deloc interactiune cu persoanele din juru-mi. Am mai bine de jumatate de an de cand nu am purtat o discutie de mai mult de 2 propozitii cu cineva. Sunt foarte irascibil si iritabil, somn din parti, mananc arareori etc.
Cred ca comorbiditatea sotului v-a creat discomfort din moment ce ati spus ca sunteti activa.
Nu mai cred in retetele scrie de doftori pentru ca aceste droguri mai rau mi-au facut. Medicina e facuta sa ajute, dar drogurile tot droguri raman.
Fiti mai increzatoare, mai rabdatoare, alegeti-va un drum si axati-va pe el. Eu inca lucrez la asta, si poate cu ajutorul lu' doamne-doamne om trece peste asta.
Va doresc succes pe viitor!
Si poate ati vrea sa schimbati doctorul :D
0
15-01-2013, ora 11:22
clara_p
Nu este medic/terapeut
clara_p
@ sandra sandica

Lorazepam este o benzodiazepina care se ia maxim 2-3 luni (inlcuzand aici perioada de reducere a dozei).

Problema dv. nu este numai insomnia ci si o usoara depresie care ar fi putut fi produsa chiar de folosirea pe termen lung a unei benzodiazepine. Aceste medicamente pot induce depresie (aveti perioade cand vreti sa stati cat mai departe de lume etc).

Mergeti la medicul psihiatru pentru o reevaluare si pentru un tratament adecvat.

@ ak1ra

Intrebati medicul dv. daca este bun tratamentul cu rispolept.
La ce cazuri cunosc eu personal, acest medicament are rezultate foarte bune pe partea cu vorbirea si comunicarea.
0
15-01-2013, ora 20:28
ak1ra
Nu este medic/terapeut
ak1ra
Multumesc pentru sfat clara.
Cazurile difera de la unul la altul, iar cat tine de ultimii mei doctori.. voi zice pas pe viitor pentru urmatorii.
Am invins o data boala pentru 1 an si 2 luni, cea mai frumoasa perioada din viata. Fara pastile, fara tratament, fara spital.
Voi reusi inca o data. Sunt rabdator :)
0
15-01-2013, ora 22:02
sandra sandica
Nu este medic/terapeut
sandra sandica
Multumesc pentru sfaturi, stiam destul de bine ca trebuie sa merg la un doctor, poate chiar la cel la care se trateaza sotul.dar nu gasesc niciodata timp pentru mine. Mereu ma gandesc la ceilalti, la mine mai putin.
0
06-03-2013, ora 12:20
Shanta
Nu este medic/terapeut
Shanta
Puteti avea un nivel scazut de melatonina daca nu puteti dormi. Nivelurile scazute apar la persoanele care sufera depresie si se diminueaza odată cu inaintarea in varsta. Incercati sa luati un supliment de melatonina in fiecare seara la aceeasi ora, preferabil 10 sau 11 pm pentru a va regla somnul.
Diagnosticarea depresiei nu va rezolva problema, poate doar in cazul in care sunteti ingrijorata din cauza ca nu stiti ce aveti.
Puteti lua tratamente naturiste pentru a va ridica putin moralul pentru ca apoi sa aveti motivatia si puterea necesara pentru a accepta si intelege situatiile fara aparenta rezolvare (ar putea fi asta cauza)...sau poate a va rezolva problemele lasate nerezolvate si/sau negativismul (daca exista).
Numai bine
Adaugă un comentariu / răspuns

15-04-2016, ora 10:25
Publicitate ROmedic
Administrator forum
Psihologi, psihiatri, psihoterapeuti
Recomanda un Psihoterapeut sau cauta unul!
La-Psiholog.ro este un proiect ROmedic care va prezinta peste 2500 de terapeuti din Romania. Avantajul acestui site este ca pune mare pret pe recomandarile pacientilor. Gasiti prezentari detaliate ale serviciilor psihologice, cititi recomandari, va puteti programa online. In plus, exista o sectiune cu o multime de articole interesante si teste psihologice.
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Somnul la vârsta a treia
  • Biblioterapia - pot cărțile să vindece depresia?
  • Depresia la vârstnici
  • Combinația între depresie și tulburări cognitive minore la vârstnici accelerează îmbătrânirea creierului
  • Stimularea magnetică îmbunătățește starea de spirit în cazul bolnavilor de depresie
  • Ce se întâmplă dacă nu dormi suficient?
  • Creierul îmbătrânește mai repede dacă nu dormim suficient
  • Gazul ilariant, tratament pentru depresiile severe
  • Tulburările de somn influențează apariția demenței
  •  
     
     
    Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
    Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.