Studii medicale

✕ Resetează (1)
1002 studii găsite
6
nov
2022
Lancet RCT RCT
👤 Li Yi, Liang Zhenyang, Qin Lei, Wang Mian, Wang X…  |  n=6,016  |  PMID: 36351459
BRIGHT-4 RCT (n=6.016 STEMI, China): bivalirudinul cu perfuzie post-PCI 2–4h reduce endpoint-ul compozit mortalitate+sângerare majoră BARC 3–5 de la 4,39% la 3,06% (HR 0,69; p=0,0070) față de heparină nefracționată.
6
nov
2022
N Engl J Med RCT RCT
👤 Cheskes Sheldon, Verbeek P Richard, Drennan Ian R…  |  n=405  |  PMID: 36342151
Studiu cluster-randomizat NEJM (n=405): DSED (RR 2,21) și VC (RR 1,71) îmbunătățesc semnificativ supraviețuirea la externare față de defibrilarea standard în fibrilația ventriculară refractară extrahospitalieră, Canada.
6
nov
2022
N Engl J Med RCT RCT
👤 O'Donoghue ML, Rosenson RS, Gencer B, Lopez JAG, …  |  n=281  |  PMID: 36342163
Trialul OCEAN-DOSE (NEJM 2022): olpasiran siRNA reduce Lp(a) cu 97-101% față de placebo la n=281 pacienți cu ASCVD și Lp(a)>150 nmol/L, administrat subcutan la 12-24 săptămâni, cu profil de siguranță favorabil.
Programari cabinete medicale, clinici Alege-ți medicul și fă o programare!
Peste 13000 de cabinete medicale își prezintă serviciile pe ROmedic.
5
nov
2022
Lancet RCT RCT
👤 Kalra Paul R, Cleland John G F, Petrie Mark C, Th…  |  n=1,137  |  PMID: 36347265
Trialul IRONMAN (n=1.137, 2,7 ani): derisomaltose ferică IV la pacienți cu IC și deficit de fier reduce evenimentele composite IC+deces CV (22,4 vs. 27,5/100 pacienți-ani); cel mai lung follow-up din trialurile de fier IV în IC.
5
nov
2022
N Engl J Med RCT RCT
👤 Das Pradhan Aruna, Glynn Robert J, Fruchart Jean-…  |  n=10,497  |  PMID: 36342113
NEJM RCT (n=10.497, 3,4 ani): pemafibrat a redus trigliceridele cu 26,2% dar nu a scăzut evenimentele cardiovasculare majore (HR 1,03; p=0,67) față de placebo — rezultat negativ important care pune sub semnul întrebării ipoteza trigliceridelor ca target terapeutic cardiovascular.
18
sep
2022
JACC Cardiovasc Interv RCT RCT
👤 Zhang Hang, Wei Yongyue, Zhang Caojin, Yang Zhenw…  |  n=128  |  PMID: 36121246
Studiu RCT sham-controlat (n=128, China): denervarea arterei pulmonare (PADN) îmbunătățește 6MWT cu 33,8 m față de sham (p<0,001) și ameliorează hemodinamica la 6 luni în HPA grupul 1 OMS. Profil de siguranță bun.
24
mai
2022
Nutr Neurosci Revizuire sistematică RCT
👤 Gabriel Fernanda C, Oliveira Manoela, Bruna De M …  |  PMID: 35608150
Revizuire sistematică PRISMA 2020 (60 studii: 33 observaționale, 27 intervenționale) despre rolul nutriției în tulburarea bipolară. Omega-3, acid folic și zinc arată cel mai consistent potențial de ameliorare simptomatică. Probioticele și CoQ10 oferă rezultate emergente promițătoare. Creatina, vitam
23
apr
2021
Nutrients RCT RCT
👤 Basu A, Izuora K, Betts NM, Kinney JW, Salazar AM…  |  n=33  |  PMID: 33922576
La începutul lunii februarie a avut loc Berry Health Benefits Symposium iar cu această ocazie s-au prezentat rezultatele a două studii referitoare la beneficiile consumului de căpșune asupra inimii. (1) Conform lui Britt Burton-Freeman, unul dintre participanții la simpozion, o alimentație cu un con
28
sep
2015
Br J Nutr RCT RCT
👤 Nilsson AC, Johansson-Boll EV, Björck IM  |  PMID: 26259632
Un studiu realizat în cadrul Universității Lund (Suedia), publicat recent în British Journal of Nutrition susține faptul că includerea orzului în dieta zilnică poate să reducă riscul de a dezvolta diabet zaharat tip 2 și poate conduce la îmbunătățire
10
ian
2014
Nutr J RCT RCT
👤 Haddad EH, Gaban-Chong N, Oda K, Sabaté J  |  n=16  |  PMID: 24410903
Două studii recente prezentate la conferința organizată de American Heart Association au arătat că nucile previn excesul ponderal și au beneficii pentru inimă. Primul studiu a analizat efectul consumului de nuci, arahide și alte varietăți asupra greutății corporale iar al doilea a examinat efectul c
15
mar
2003
Sleep RCT RCT
👤 Van Dongen HP, Maislin G, Mullington JM, Dinges DF  |  n=48  |  PMID: 12683469
Deși există concepția că a dormi c&acirc;teva ore pe noapte este mult mai bine dec&acirc;t a nu dormi deloc, studiile arată că ambele obiceiuri au efecte negative comparabile.&Icirc;ntr-un studiu american publicat &icirc;n 2004, participanții (48 de persoane) care dormiseră doar 6 ore pe noapte timp
16
feb
1999
Circulation RCT RCT
👤 de Lorgeril M, Salen P, Martin JL, Monjaud I, Del…  |  n=605  |  PMID: 9989963
Un studiu publicat recent în jurnalul științific Nutrients arată că dieta mediteraneană poate fi benefică în cazul vârstnicilor de peste 65 de ani. Cercetarea realizată într-un oraș spaniol a mai arătat în o creștere importantă a ratei obezității de la 7,4% în 1987 la 17,4% în 2017. La fel de i
PAGINA: 1 2 ..... 66 67